HOME OFFICIAL BLOG Facebook Twitter
˙·٠•●♥Penaku Menari˙·٠•●♥: Istighfar

Sunday, June 16, 2013

Istighfar

Sedang aku mengadap lappyku, hatiku terdetik untuk melakarkan sebuah nukilan.Aku terus menitikan jari jemariku pada keyboard dan terus menaip.

Macam mana aku nak appreciate Allah? Allah dah bagi semuanya dekat aku. Tapi aku tak pernah appreciate dengan Dia.Adakah aku ni manusia yang terlalu jahil dengan Mu ya Allah.Hidup aku sentiasa hepy, tapi hatiku masih tidak tenang, kenapa?mengapa?aku sendiri terfikir-fikirkannya.

Dulu, aku adalah seorang perempuan yang tidak menutup aurat.Aku seorang yang nakal, Allahurabbi. Tetapi, datangnya seorang wanita menasihatiku dan sentiasa memberikan semangat kepadaku untuk berubah kepada yang lebih baik.

Astagfirullahal ‘adzim



“Aku mohon ampunan kepada Allah Yang Maha Agung”

Ya Allah, aku tidak pernah meluangkan masa padaMu walaupun dalam dua saat sedangkan perkara yang mudah untukku lakukan pada waktu itu boleh ku lakukan dalam jangka masa yang singkat.Meskipun istighfar,sedangkan Istighfar, kalimat yang sangat pendek, tapi memiliki makna yang sangat dahsyat, sangat dalam, sangat indah dalam hidup kita. ♥

Ya Allah sesungguhnya kepada Engkau Aku MEMOHON.

Kerna ku yakin

Meski dosa-dosaku sebanyak buih lautan, sebanyak butir pasir di padang pasir, sebanyak daun di seluruh pepohonan, atau seluruh bialangan jagad semesta, Allah SWT tetap akan selalu mengampuni.

No comments:

u are my numbers

 
Fully Design By Sha Den | For BELOG WA PUNYA 2013 ©| Best View: Google Chrome